Blossom: Blue Balloons


W ramach współpracy z Export Label objęliśmy patronatem nu-jazzowy/downtempo projekt Blue Balloons autorstwa Blossoma. Album w wersji digital można bezpłatnie pobrać stąd. Wersja CD dostępna za pośrednictwem sklepu Export Label.

Więcej na temat płyty napiszemy w zimowym numerze kwartalnika PHONO. Premiera pod koniec stycznia 2012 roku.

Treść informacji prasowej:
Blossom, który kilka miesięcy temu zadebiutował i swoim remixem rozbudował muzyczną treść singla Cuefx "Whale", dzisiaj prezentuje swój solowy materiał. Blue Balloons to płyta, która jest zwieńczeniem kilkunastu miesięcy intensywnej pracy. Ostatecznie otrzymujemy efekt końcowy wypełniony wieloma, gitarowymi motywami przewodnimi w stylu downtempo, rozbudowaną i charakterystyczną sekcją rytmiczną oraz dopełniającą, soczystą linią basową. Wszystkie te dźwięki zostały jeszcze otoczone ulotną, autorską aurą, która czyni z debiutanckiej płyty Blossoma materiał jednolity i pełnowartościowy. Blue Balloons został wydany w limitowanym nakładzie 140 sztuk.
 Autor płyty o sobie:
Przygodę z muzyką rozpocząłem prawie osiem lat temu, wówczas mój starszy brat słuchał sporo hip-hopu, jego fascynacja tym gatunkiem udzieliła się i mnie do tego stopnia, że rozpocząłem robić bity w tym stylu. Jazz pojawił się później, wraz z premierą płyty Jazzurekcja. To właśnie dzięki płycie O.S.T.R'a zacząłem grzebać w jazzie, który zmienił moje spojrzenie na muzykę. Jakoś dwa lata później, znajomy od brata przekazał mi płyty – było ich zbyt wiele by policzyć. Wśród sterty albumów odnalazłem m.in. utwór „Reccuring” Bonobo. W ten sposób poznałem nu-jazz, triphop downtempo, które do dziś są mi najbliższe. Po prostu zakochałem się w tej muzycznej stylistyce. Postanowiłem więc przenieść te muzyczne preferencje na grunt produkcji. Pracę nad projektem Blue Balloons rozpocząłem w 2009 roku, gdy uznałem, że to co już potrafię pozwoli mi nagrać dość ciekawy album. Na potrzeby debiutanckiej płyty stworzyłem blisko 150 motywów nieustannie poddawanych muzycznej obróbce. Dość długo zwlekałem z wydaniem albumu, lecz wreszcie się udało.

Komentarze