Bernt Rosengren With Komeda Trio: Jazz Jamboree 1961 Nr 4 / The Knife in the Water
Od kilku dni w internecie oraz stacjonarnych sklepach płytowych można nabyć legendarny materiał nagrany przez Bernta Rosengrena i trio Krzysztofa Komedy.
Okładka-kartonik posiada delikatną fakturą i na pierwszy rzut oka przypomina pierwsze tłoczenie Polskich Nagrań. Typografia nie uległa zmianie, to wciąż ten sam projekt wykonany przez Rosława Szaybo. Retuszu dokonano w obrębie logotypu wytwórni, znak Polskich Nagrań zastąpiło logo CacoPhonic - sublabelu Finders Keepers. Zachowano informację o prędkości singla "M45", "Hi-Fi". Z tyłu ciemno-zielone tło z niewidocznym nad kodem kreskowym numerem oraz nazwą wytwórni.
Na zdjęciu oryginalny label tłoczenia Muzy. Układ został zachowany. Podobnie jak w przypadku logotypu PN z okładki dokonano pewnych zmian. Napis "Muza" i "Made In Poland" zastąpiły "CacoPhonic" oraz "Music Form Poland". Otwór nie uległ powiększeniu, lecz reedycja wbrew sugestii zawartej na przedniej okładce obraca się wolniej, z prędkością 33 rpm. Co to oznacza dla jakości? Trudno stwierdzić bez porównania z oryginałem, zresztą nie ma sensu się tym zajmować, gdyż polskie analogi z tamtego czasu nie zawsze charakteryzowały się wybitnym dźwiękiem.
Winyl CacoPhononic został odtworzony na sprzęcie Pioneera (połowa lat 70.) i wzmocniony przy pomocy SA-6500 II. Wkładka gramofonowa to tylko wysłużona, podstawowa Audio Technica. Można założyć że z Grado Black lub wyższym modelem dźwięk będzie lepszy. Wyraźny dół nie zagłusza środka i góry. Saksofon pana Rosengrena brzmi czysto, podobnie fortepian Krzysztofa Komedy. Większość niuansów łatwo wychwycić.
Zawartość siódemki również bez zmian
A1 Typish Jazz (posłuchaj w YouTube)
Written-By – K. Komeda
A2 Crazy Girl (posłuchaj w YouTube)
Written-By – K. Komeda
Written-By – K. Komeda
Written-By – K. Komeda
Na zdjęciu oryginalny label tłoczenia Muzy. Układ został zachowany. Podobnie jak w przypadku logotypu PN z okładki dokonano pewnych zmian. Napis "Muza" i "Made In Poland" zastąpiły "CacoPhonic" oraz "Music Form Poland". Otwór nie uległ powiększeniu, lecz reedycja wbrew sugestii zawartej na przedniej okładce obraca się wolniej, z prędkością 33 rpm. Co to oznacza dla jakości? Trudno stwierdzić bez porównania z oryginałem, zresztą nie ma sensu się tym zajmować, gdyż polskie analogi z tamtego czasu nie zawsze charakteryzowały się wybitnym dźwiękiem.
Winyl CacoPhononic został odtworzony na sprzęcie Pioneera (połowa lat 70.) i wzmocniony przy pomocy SA-6500 II. Wkładka gramofonowa to tylko wysłużona, podstawowa Audio Technica. Można założyć że z Grado Black lub wyższym modelem dźwięk będzie lepszy. Wyraźny dół nie zagłusza środka i góry. Saksofon pana Rosengrena brzmi czysto, podobnie fortepian Krzysztofa Komedy. Większość niuansów łatwo wychwycić.
Zawartość siódemki również bez zmian
A1 Typish Jazz (posłuchaj w YouTube)
Written-By – K. Komeda
A2 Crazy Girl (posłuchaj w YouTube)
B1 Cherry (posłuchaj w YouTube) |
B2 Ballad For Bernt |
Skład: |
- Bass – Roman Dyląg
- Drums – Leszek Dudziak
- Piano – Krzysztof Komeda
- Tenor Saxophone – Bernt Rosengren
Komentarze
Prześlij komentarz